Zoeken in deze blog

vrijdag 29 oktober 2021

Meer verkeer op je weblog met deze top 10

Meer verkeer op je weblog met deze top 10



    Een weblog kan altijd onbeperkte toestroom van verkeer gebruiken ;

    Bloggen heeft zich in veel branches al jaren geleden bewezen;

    Maar bloggen werkt ook het beste in combinatie met andere manieren voor kunstmarketing;


Het is niet verkeerd om zowel privé als zakelijk op internet aanwezig te zijn


Weblogs zijn een populaire manier om zowel zakelijk als privé op het net aanwezig te zijn. Het maken van een weblog is gratis en je kunt direct beginnen met het posten (blogjargon voor publiceren) van artikelen  die je geschreven hebt.

Maar je wilt natuurlijk wel gelezen worden. Ander heeft het maken van een blog allemaal niet zoveel zin. Daarom volgen hier tien tips om de hoeveelheid bezoekers te produceren die je weblog nodig heeft. Want je lezers komen echt niet vanzelf. Je zult ze er echt van moeten overtuigen dat het zinvol is om regelmatig een bezoek aan je weblog te brengen.

Want natuurlijk zijn er veel succesvolle weblogs. Maar er zijn er even veel, zo niet veel meer, volkomen mislukt. Hoe goed die mislukte inhoudelijk misschien ook waren. Maar als er niemand is die deze kwaliteit gaan zien dan houdt het toch snel op. 

Succes met je weblog is alleen te verwachten als je bereid bent er de nodige tijd in te steken. Zo niet, dan kunt je er wellicht beter helemaal niet aan beginnen want de kans op een teleurstelling is dan toch wel heel erg groot. De meeste mislukkingen komen voort uit het feit dan men vooraf geen zicht had op de hoeveelheid werk die het bijhouden van een goed weblog met zich mee zou brengen. 

Dus zorg voor een realistische inschatting van uw tijd en maak een sterk plan hoe je aan bezoekers wilt gaan komen. Want daar is dan echt wel een kanaal voor nodig.

Verkeer, verkeer en nog eens verkeer naar je blog trekken
Hoe meer verkeer uw weblog trekt, hoe beter dat is



1. Zorg constant voor "verse" content.
Niemand wil een weblog bezoeken waar dag in, dag uit dezelfde content op staat. Daarom moet u minimaal eens per week iets aan uw weblog toevoegen. Liefst vaker. Veel vaker zelfs. Schrijf je blogposts desnoods op een rustig moment vooraf. Al is het weken vooruit, dan ligt het er alvast maar. De meeste blogsoftware kan uw artikelen ook automatisch publiceren op een vooraf ingestelde datum en tijd. Dat kan heel handig zijn.

2. Hergebruik rustig oudere artikelen
Zorg dat uw artikelen voor meerdere doeleinden gebruikt kunnen worden. De artikelen die u schrijft kun je bijvoorbeeld ook weer gebruiken voor publicatie op artikeldirectories. Je kunt er presentaties van maken, ze voorlezen in een podcast of omzetten in video's voor Youtube. Kortom, met één keer publiceren op je eigen blog doe je je inspanningen zwaar tekort.

3. Maak gebruik van social networks
Je kunt lezers zoeken via social networks zoals Instagram, Linkedin, Facebook, Youtube, Pinterest, Twitter en nog vele anderen. Ook het toevoegen van één of meer extra weblogs kan helpen om extra bezoekers te trekken, mits uw weblog van een redelijke inhoudelijke kwaliteit is. Die extra weblogs zijn dan gericht op een bepaalde niche.

4. Stimuleer het ontstaan van virale marketing
Bij virale marketing zorg je dat er over je weblog wordt gepraat. Dat men informatie over je weblog doorstuurt naar derden. Uiteindelijk ontstaat er dan een soort van viraal effect. Zorg ook voor visitekaartjes waar het webadres van je weblog op staat. Het idee van virale marketing is dat men zelf jouw gegevens doorstuurt naar een andere geïnteresseerden. Soms gaan een filmpje of foto "viral" en begint iedereen die naar elkaar door te sturen. Wanneer dat gebeurt is echter volkomen onvoorspelbaar. Je kunt het niet sturen, hooguit kun je het stimuleren door heel goede en vooral verrassende content te leveren.

5. Maak gebruik van RSS-feeds
RSS is een afkorting van “Really Simple Syndication.” Lezers kunnen zich daarbij abonneren op je weblog en krijgen bericht, bijvoorbeeld via email als er iets op je blog gewijzigd is. RSS is een gemakkelijke manier voor je lezers om op de hoogte te blijven, zonder daar steeds voor naar je weblog te moeten gaan. 

Iets meer verkeer zo af en toe best mogen
Iets meer verkeer zo af en toe best mogen



6. Submit uw weblog naar zoekmachines
Hiermee zorg je ervoor dat je weblog bekend raakt bij de bekende zoekmachines als Google en Bing zodat deze je  weblog kunnen bekijken. Overigens wil dat nog niet zeggen dat je weblog goed vindbaar wordt. Daar is nog heel wat meer voor nodig.

7. Wordt lid van forums en chatgroepen
Zie jezelf als je blogger bent, als een soort bedrijf dat marketing nodig heeft. Wordt lid van allerlei forums waar je nieuwe connecties op kunt doen. Zorg er altijd voor dat je een verwijzing naar je weblog opneemt.

8. Bezoek regelmatig ook andere weblogs
Bezoek andere weblogs en toon je waardering door een commentaar op hun weblog achter te laten. Je kunt een link naar je website opnemen, maar maak er een stukje vriendelijkheid naar de schrijver van het artikel van en niet een forse reclame-uiting die vooral links en rechts irritatie op zal gaan wekken. 

Verkeer, verkeer en nog eens verkeer naar je blog trekken
Dit begint er qua verkeer op te lijken.



9. Houd goed rekening met eisen van zoekmachines
Zoekmachines willen pecies weten waar uw website over gaat. Dat doen ze door naar trefwoorden te zoeken. Schrijf dus altijd artikelen rond bepaalde trefwoorden om ze vindbaar te maken. Zorg dat u ongeveer 2% trefwoorden per artikel gebruikt. Overigens is deze zogenaamde SEO Marketing een kunst apart, je zou het rustig specialistenwerk kunnen noemen. Temeer daar de eisen die een zoekmachine aan uw teksten stelt zeer regelmatig wijzigen.

10. Social Bookmarking
Social Bookmarking is het versturen van artikelen naar zogenaamde social bookmarking sites  Ook hier krijgt u dan weer verwijzingen naar uw websites en uw weblogs. Links naar je artikelen kun je kwijt bij sites als Mix.com.  

Bekendheid kan even duren

Al de hierboven genoemde technieken zorgen voor verkeer naar je weblog en dus voor lezers. Reken er desondanks wel op dat het de nodige tijd gaat kosten voordat het echt druk kan gaan worden. Kijk daarbij echt niet op een maand meer of minder. Geduld is ook bij het vindbaar worden op het internet een een schone zaak.

Tot slot

Bloggen is beslist aan te raden voor elke kunstenaar en iedereen met een klein bedrijf. Het is een voordelige en efficiënte manier om je gedachten en ideeën met de wereld te delen. Maar het is niet aan te raden om je uitsluitend op bloggen te concentreren en de vele andere manieren en technieken om kunst te promoten volledig achter je te laten. Ga daarom regelmatig naar https://teamjetje.blogspot.com om te zien wat de verdere mogelijkheden voor de verkoop van je kunst zijn.



 LEES JE JETJE'S DAG OOK AL?


 

Meer informatie over Team Jetje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten