Drie manieren om PLR-producten te gebruiken voor je kunstblog
Het gebruik van PLR bij bloggen heeft veel voordelen; |
||
Elke vorm van marketing kost geld, tijd en energie en dat geldt dus ook voor bloggen; |
||
Internetmarketing is nog niet zo'n hot item in Nederland, dus dat geeft nog volop kansen. |
Voor bloggen is veel content nodig
Blogging vraagt het regelmatig produceren van vrij grote hoeveelheden content (tekst en afbeeldingen in allerlei soorten. Hier is een lijstje). Als je geen gebruik wilt maken van een ghostwriter om je teksten te schrijven, betekent dat toch dat je er zelf de nodige tijd in moet gaan steken. Blogging is net als alle andere vormen van marketing. Het kost je tijd of geld. Blogging kost altijd iets. Maar daar krijg je dan ook wel meer bekendheid en als het goed is ook meer omzet, voor terug.
PLR is populair in de USA
Er zijn wel manieren om de hoeveelheid inspanning die het maken van een blog kost, wat terug te brengen. Laten we eens een wat minder gebruikte bij de kop pakken, in elk geval minder gebruikt in Nederland. In de USA zijn zogenaamde PLR-artikelen erg populair. Het zijn artikelen, waar je letterlijk alles mee mag doen wat je maar wilt. Alleen verkopen van de artikelen zelf is soms niet toegestaan. Op ons weblog over artikelmarketing vind je een stuk over het werken met deze PLR-artikelen met een aantal voorbeelden. Wat daar beschreven staat werkt ook prima in de wereld van het bloggen.
In dit artikel gaan we er verder op in, hoe je deze PLR-artikelen kunt gebruiken om je leven als blogger te veraangenamen. Want dat doen deze PLR-artikelen beslist wel als je het handig aanpakt.
Hoe kom je aan PLR en hoe ga je er mee om?
Een handige manier om met PLR te starten is het aankopen van PLR-artikelen en/of PLR-boeken via de vele gespecialiseerde websites die internet rijk is op dit gebied. Zoals ik in dit voorbeeld laat zien, kun je deze Engelstalige artikelen gemakkelijk voor het grootste deel vertalen om ze daarna om te bouwen tot artikelen voor je eigen weblog. Het voornaamste dat je als voorbereiding moet doen, is het zoeken naar geschikt materiaal op internet. En dat dan later wat om te werken.
Het Nederlandse aanbod aan PLR is heel gering
Vertalen van PLR is bijna altijd nodig, omdat het aanbod in Nederland op dit terrein nog gering is. Dat vertalen heeft het grote voordeel, dat de afwijking van het oorspronkelijke artikel in één klap al heel groot is. Het is nu alleen nog maar nodig om de Nederlandse versie uniek te maken. Internetmarketing is nog niet zo'n hot item in Nederland. We werken bij marketing nu eenmaal graag op de manier, zoals onze voorvaderen dat ook al deden. Gelukkig maar, want dat ons biedt nog enorm veel kansen.
Ook je PLR moet uniek en persoonlijk gemaakt worden
Wil een zoekmachine als die van Google straks je weblog indiceren (opnemen in de eigen database) en bezoekers naar je weblog toe gaan sturen, dan zul je unieke content moeten leveren. Zoekmachines hebben een grote hekel aan gekopieerd materiaal. Gekopieerd materiaal zal niet alleen je plaats in de zoekresultaten negatief beïnvloeden, maar als het te vaak voorkomt, loop je zelfs het risico dat je weblog of je website uit de databases van de zoekmachine wordt verwijderd en dat kan natuurlijk nooit je bedoeling zijn.
En daarom is het zo belangrijk om je PLR-artikelen persoonlijk te maken. Pas ze zo aan, dat herkenbaar is, wie ze geschreven heeft. Aanpassen van al bestaande tekst kost aanzienlijk minder tijd, dan alles uitzoeken, formuleren en opschrijven. Maar desondanks moet het toch wel goed gebeuren.
Zorg dat er regelmatig iets nieuws te halen valt
Als je met gebruik van PLR kunt bereiken dat klanten je weblog gaan waarderen en regelmatig terugkomen om te kijken of er meer te halen valt, dan ben je al een stuk verder. Bezoekers die regelmatig terugkomen gaan jou, je schrijfstijl en je kunstwerken herkennen. En ongemerkt krijgt men meer vertrouwen in jou en je werk. De hele marketing van zogenaamde "merkproducten" is op die herkenning gebaseerd. Meestal spreekt men niet van het creëren van een merk, maar van "branding".
Durf eens iets weg te geven
Als de blogpost je verder weinig heeft gekost (op wat moeite na) is het ook niet zo'n punt om eens iets weg te geven. Een boek vanaf de grond opbouwen en schrijven kost veel tijd, energie en geld. Maar bij het gebruik van PLR kunnen we dat niet echt vol blijven houden. U kunt deze cadeaugevers bijvoorbeeld gebruiken om een mailinglijst op te bouwen. In je e-book kun je advertenties naar je kunst en andere diensten die je aanbiedt opnemen.
Meer profijt van al je inspanningen
Op deze manier kun je meer profijt hebben van je inspanningen rond je blog, waarbij de kosten heel beperkt kunnen blijven. Ook de hoeveelheid tijd die nodig is om je blog bij te houden, kan zo stevig wordt teruggebracht. PLR is over het algemeen ook niet duur.
En hoe meer artikelen je aan je werken met PLR overhoudt, hoe meer bezoekers je trekt.
En hoe meer bezoekers, hoe meer klanten en omzet.
En was het daar niet allemaal om begonnen?
Tot slot
Bloggen is beslist aan te raden voor elke kunstenaar en iedereen met een klein bedrijf. Het is een voordelige en efficiënte manier om je gedachten en ideeën met de wereld te delen. Maar het is niet aan te raden om je uitsluitend op bloggen te concentreren en de vele andere manieren en technieken om kunst te promoten volledig achter je te laten. Ga daarom regelmatig naar https://teamjetje.blogspot.com om te zien wat de verdere mogelijkheden voor de verkoop van je kunst zijn.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten