Valkuilen die je bij bloggen moet vermijden
Schrijf wat je lezers willen en zoeken en niet alleen wat je zelf leuk vindt ; |
||
Probeer niet de expert uit te hangen op gebieden waar je dat niet bent; |
||
Zorg voor een perfecte opbouw van je blog; |
Vermijd de veelvoorkomende valkuilen bij het bloggen
Ben jij een van de kunstenaars, die nog geen mogelijkheid hebben om te bloggen? Om je kunstenaarspraktijk daarmee verder te helpen? Dan loop je toch wel ver achter op alle anderen. Ook ten opzichte van andere bedrijven.
Blogs zijn ideaal voor marketingdoeleinden
Zowel professionele als kleine bedrijven hebben hun marketing al voor een groot deel met blogs geregeld. Ze gebruiken hun blog verwerkt om te communiceren en contact te houden met zowel hun mogelijke klanten als met consumenten die nog geen klant zijn.
Bloggen verhoogt de omzet, ook in de kunst
Je hebt er misschien al eens over gehoord. Hoe mensen al een eigen blogsite hebben en hoe ze succesvol werken om hun plek in de kunstwereld te krijgen. Uit onderzoek is gebleken dat in alle sectoren dus ook in de kunst de winst is gestegen door het uitdragen van hun kennis met hun blog. Deze en andere redenen zijn eigenlijk al genoeg om meteen op te springen en aan de gang te gaan met bloggen.
Bloggen kent wel degelijk ook valkuilen
Wat je misschien niet weet, is dat er ook veel bloggers zijn, die in enkele van de valkuilen van bloggen zijn gevallen toen ze voor het eerst met hun eigen blog begonnen. Want valkuilen zijn er ook.
En vaak zijn dit dezelfde personen die zo goed zijn in het runnen van hun kunstenaarsbedrijf. Best vreemd als je er goed over nadenkt.
Dus de vraag ligt voor de hand: Waarom schieten deze competitieve en succesvolle mensen plotseling te kort als het om bloggen gaat? Het antwoord op die vraag? De bekende valkuilen van het bloggen. Niet weten wat dat die valkuilen er zijn, waar ze liggen en hoe je ze dan het beste kunt vermijden.
Wat zijn enkele valkuilen bij bloggen waarvan u zich bewust moet zijn? Om ervoor te zorgen dat je niet dezelfde fouten maakt waar anderen in zijn getrapt? Laten we eens een aantal valkuilen op een rijtje zetten.
1. Je schrijft alleen wat je zelf leuk vindt
Wat je leuk vindt is belangrijk voor je in plaats van antwoorden te schrijven op vragen van je consumenten. Je hebt niet op trefwoorden gezocht of je klanten gevraagd wat ze eigenlijk als eerste willen weten. En je denkt misschien dat blogs gewoon een soort van online dagboeken zijn.
Met deze overtuigingen schrijft je alleen over jezelf, jouw leven en andere aan jezelf gerelateerde details. Je drijft eigenlijk weg van je doel. En je spreekt zelf de mogelijkheden van je blog voor het bouwen van bedrijven tegen.
2. Je doet alsof je overal een expert in bent
Je wilt meer geloofwaardigheid op te bouwen, maar in werkelijkheid heb je geen idee van de blogsoftware die je gebruikt. Je kunt dit deels de schuld geven van de nieuwe technologie die wordt gebruikt bij bloggen, waar je geen expert in bent. Maar dat is niet voldoende reden.
Je moet het nodige onderzoek doen en meer leren over het gebruik van uw blogfuncties voordat u er zelfs maar aan begint. Leer hoe je je blogs kunt gebruiken voor het regelen van zichtbaarheid en toegankelijkheid via internet. Zorg voor wat basiskennis over technische verschijnselen als trackbacks, pingbacks en permanente linkfuncties. Dat soort hulpmiddelen zullen straks wel degelijk belangrijk en noodzakelijk blijken te zijn.
3. Je hebt geen goede opbouw in je blog
Te weinig structuur. De lezers zijn in de war over welke onderwerpen je nu eigenlijk schrijft. Je lezers hebben geen idee waar ze aan beginnen. Ze zouden waarschijnlijk niet eens proberen om je blog te vinden, als ze eerst moeten raden wat je nu eigenlijk probeert te zeggen. Je hebt concurrenten genoeg waar de lezers uit kunnen kiezen.
Wat is je belangrijkste boodschap? Jouw aandacht? Wat staat er op je blog waar je lezers van kunnen profiteren? Probeer eerst deze vragen te beantwoorden voor je verder gaat, want misschien zit je niet op de juiste weg.
Tot slot
Bloggen is beslist aan te raden voor elke kunstenaar en iedereen met een klein bedrijf. Het is een voordelige en efficiënte manier om je gedachten en ideeën met de wereld te delen. Maar het is niet aan te raden om je uitsluitend op bloggen te concentreren en de vele andere manieren en technieken om kunst te promoten volledig achter je te laten. Ga daarom regelmatig naar https://teamjetje.blogspot.com om te zien wat de verdere mogelijkheden voor de verkoop van je kunst zijn.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten