Zoeken in deze blog

vrijdag 26 november 2021

Haal voordeel voor je bedrijf of kunstenaarspraktijk uit bloggen

Haal voordeel voor je bedrijf of kunstenaarspraktijk uit bloggen



    Elke kunstenaar kan veel voordeel halen uit het bijhouden van een weblog;

    Een hogere ranking bij een zoekmachine (hogere plek in de zoekresultaten) betekent meer verkeer naar je weblog;

    Je kweekt met bloggen vertrouwen en werkt aan een status van expert op een bepaald gebied.


Bloggen kan voordelig zijn voor elk bedrijf, zowel online als offline. En dus ook voor jouw kunstenaarspraktijk.

Je kunt bezoekers voor je atelier genereren door er een blog over te maken en natuurlijk regelmatig nieuwe berichten op dat blog te posten. Een manier om meer verkeer voor je kunstenaarspraktijk te genereren, is dan door links naar je website op te nemen in de blogberichten die je plaatst. De meeste kunstenaars beschikken tegenwoordig wel over een website.

Zoekmachines zullen deze links zien en daardoor je website uiteindelijk hoger rangschikken in de zoekresultaten. Een hogere ranking betekent meer verkeer. Blogs die door zoekmachines zijn geanalyseerd en opgenomen in hun databases, kunnen je ook verkeer brengen door simpelweg in de zoekmachines te verschijnen. Daar kunnen ze door nieuwe mogelijke klanten worden opgemerkt die je daarvoor nog niet kenden. 

Bloggen geeft verkeer naar je website
Bloggen geeft verkeer naar je website, alleen is dat wel digitaal verkeer



De zoekopdrachten gericht op de kunstwereld leiden terug naar je blog en je kunt dat verkeer vervolgens naar je website leiden via de links in je blog. Via die website komen die bezoekers dan uiteindelijk met een beetje geluk wel in je atelier terecht.

Bloggen is ook een gemakkelijke manier om jezelf te vestigen als een expert op een onderwerp of in een vakgebied. Je bouwt er relatief eenvoudig een vorm van autoriteit mee op.

Als je vaak in je blog over je producten en kunstwerken schrijft en op dat blog nuttige, waardevolle informatie aan je mogelijke klanten geeft, dan zullen mensen je vanzelf steeds meer gaan vertrouwen als een expert op het gebied van de beeldende kunst. En daarmee neemt ook de waardering voor je werk automatisch toe. Veel mensen zullen meer geneigd zijn om je kunst te kopen, omdat ze het gevoel hebben dat ze je al goed kennen.

Je kunt ook verkeer naar je website leiden door naar geschikte zoekwoorden te zoeken, waar in zoekmachines naar wordt gezocht. Zoek dan vooral naar zoekwoorden die specifiek zijn voor de producten die je verkoopt. Zoek die trefwoorden eens op in een zoekmachine en ontdek hoeveel er op die zoekwoorden wordt gezocht.

Plaats vervolgens artikelen op je blog die helemaal op het vinden van met behulp van die zoekwoorden zijn gericht. Als je dit goed genoeg doet, zul je uiteindelijk verkeer naar je blog krijgen, omdat de zoekmachine die zoekwoorden in je blog vindt en dat verkeer naar je site leidt.  

Posten op een blog is een manier om vertrouwen op te bouwen bij consumenten. De mensen die je blog lezen, zullen meer te weten komen over jou en de kunst die je maakt en verkoopt. Ze zullen je gaan zien als een persoon en niet als een website met mooie plaatjes. Mensen kopen van een persoon en niet van een website.

Je persoonlijkheid kan echt door gaan schijnen in je blog en dat kan leiden tot het aantrekken van veel meer klanten. En die klanten kun je dan veranderen in loyale, levenslange klanten.

Tot slot

Bloggen is beslist aan te raden voor elke kunstenaar en iedereen met een klein bedrijf. Het is een voordelige en efficiënte manier om je gedachten en ideeën met de wereld te delen. Maar het is niet aan te raden om je uitsluitend op bloggen te concentreren en de vele andere manieren en technieken om kunst te promoten volledig achter je te laten. Ga daarom regelmatig naar https://teamjetje.blogspot.com om te zien wat de verdere mogelijkheden voor de verkoop van je kunst zijn.



 LEES JE JETJE'S DAG OOK AL?


 

Meer informatie over Team Jetje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten