Zoeken in deze blog

vrijdag 12 november 2021

Post met grote regelmaat op je blog

Post met grote regelmaat op je blog



    Zoekmachines zoals die van Google, vinden het geweldig als je blog regelmatig aangevuld en gewijzigd wordt;

    Zorg voor hoogwaardige en vooral ook actuele informatie op je blog;

    Een blogbericht mag aanzienlijk korter zijn dan een artikel. Aan een artikel worden hogere eisen gesteld en het doel van een artikel is ook heel anders.



Een blogger post regelmatig!
Een goede blogger post regelmatig!

Regelmatig bijwerken van je weblog is van groot belang

Vanaf het begin dat je een blog bezit, moet je regelmatig je blog aanvullen met nieuw materiaal. Één van de belangrijkste voordelen van het gebruik van een blog is, dat je het kunt gebruiken om bezoekers op je weblog of je website te krijgen, rechtstreeks van zoekmachines. 

Belangrijk om hoog genoteerd te worden is, om de de zoekmachines te laten zien dat je blog actief is. Dat actief zijn telt namelijk behoorlijk mee. Door de spiders (een soort robots die van website naar website gaan), zoals ze vaak worden genoemd, van zoekmachines die je website bezoeken regelmatig "voedsel" te geven, zullen ze net als een echte spin keer op keer terugkeren naar je pagina. Je blog zal een grote groei in verkeer laten zien. Maar dat is alleen als je gewoon vaak post.

In het begin heb je misschien niet de tijd om elke dag te posten, maar dit is wel waar je naartoe wilt werken, om uiteindelijk een maximaal rendement van je blog te kunnen maken. Je berichten hoeven niet eens erg lang te zijn. Belangrijk is echter wel dat ze uniek zijn. En prettig leesbare berichten zorgen er natuurlijk voor dat je lezers uit zichzelf weer terugkomen. En dat is ook uitermate belangrijk.

Hier zijn enkele aanvullende tips om je te helpen bij het opzetten van een blog dat goed scoort.

• Plaats hoogwaardige en actuele informatie

Zorg voor hoogwaardige en actuele informatie, bedoeld om je lezers te informeren, die iets willen leren. Je lezers zijn vaak vooral op zoek naar antwoorden op hun vragen. Die antwoorden zul je dus moeten leveren, willen je lezers weer bij je terugkomen.

• Blogberichten kunnen kort zijn

Een minimum is 250 tot 300 woorden. Aanzienlijk korter dan artikelen dus. Zorg dat je zoekwoorden voor ongeveer 2% tot 3% vertegenwoordigd zijn. Dus van een artikel van 300 worden moeten er 6 tot 9 een zoekwoord zijn. Niet meer, want dan kun je van "spamming" beschuldigd worden en tegen een strafmaatregel van Google oplopen. En als je er minder gebruikt ziet de zoekmachine niet, dat jouw blog over dit trefwoord gaat.

• Doe eens wat onderzoek

Je moet wel onderzoek doen om de unieke items te vinden om over te praten in je berichten. Waar zijn mensen echt naar op zoek? Willen ze weten welke mogelijkheden ze hebben om hun hond zindelijk te maken? Kijken ze naar het brede assortiment aan schuttingen en kunnen ze geen keuze maken? Om maar eens iets te noemen? Gebruik blogposts om vragen van je lezers te inventariseren. En beantwoordt die dan ook netjes, zodat men ziet dat je er echt wel iets mee doet.

• Zorg ervoor om de mogelijkheid van opmerkingen in te schakelen

Het is helaas soms nodig om deze opmerkingen van lezers te controleren, voordat ze geplaatst worden. Alleen zo kun je spamopmerkingen, of erger nog, racistische of profane opmerkingen vermijden. Maar anderen toestaan ​​om opmerkingen te plaatsen, kan je wel veel voordelen opleveren. Het kan je ideeën geven voor nieuwe blogposts. Het kan je helpen, om de vragen van je lezers te beantwoorden. Het kan je zelfs helpen om  meer omzet te krijgen!

• Maak blogposts altijd zo boeiend mogelijk!

Maak je blogposts interessant. Dat zal een reeks verschillende mensen aantrekken, die misschien eerder bereid zijn om regelmatig op je blog terug te komen. Vaste lezers worden loyaal en dat kan heel waardevol blijken te zijn.

En nu verder

Nu je een idee hebt waar je het over moet hebben in je blogposts en je nu ook weet dat je op zijn minst de meeste werkdagen van de week moet posten, wat is dan je volgende stap? Er komt namelijk meer bij kijken, om je blogberichten in klanten te vertalen. 

En daar komen we in andere artikelen op dit weblog wel op terug. 

Tot slot

Bloggen is beslist aan te raden voor elke kunstenaar en iedereen met een klein bedrijf. Het is een voordelige en efficiënte manier om je gedachten en ideeën met de wereld te delen. Maar het is niet aan te raden om je uitsluitend op bloggen te concentreren en de vele andere manieren en technieken om kunst te promoten volledig achter je te laten. Ga daarom regelmatig naar https://teamjetje.blogspot.com om te zien wat de verdere mogelijkheden voor de verkoop van je kunst zijn.





 LEES JE JETJE'S DAG OOK AL?


 

Meer informatie over Team Jetje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten