Zoeken in deze blog

vrijdag 3 december 2021

Hoe je echt effectief gaat bloggen

Hoe je echt effectief gaat bloggen



    Er is heel wat onderzoek gedaan naar wat nu effectief is bij bloggen;

    Het gebruik van fotomateriaal is van doorslaggevend belang. Wees nooit te zuinig met afbeeldingen;

    Aspecten die in deze lijst niet voorkomen, worden meestal als vanzelfsprekend gezien, maar in de  wereld van het bloggen is eigenlijk niets vanzelfsprekend.

Hoe je echt effectief gaat bloggen

Iedereen is altijd op zoek naar het maximale rendement dat uit een blog te halen valt. En het zou dus al vreemd zijn als daar geen onderzoeken naar gedaan zouden worden. Hier behandelen we de uitkomst van een dergelijk onderzoek, en wel puntsgewijs. Bij elk punt kijken we hoeveel bloggers dit punt als belangrijk voor hun resultaten noemden. We zien ook hoeveel bloggers er daadwerkelijk in de praktijk van dat punt gebruik maken. En daar zit is vaak een opmerkelijk verschil tussen. Sterker nog, daar kunnen we dan zelf uiteraard goed gebruik van maken. Iets wat goed is, maar wat niemand lijkt te gebruiken, kan ons veel kansen bieden!

Kijk bij onderstaand overzicht natuurlijk vooral naar de kans op verbetering. Daar is mogelijk ook nog wel iets te winnen.

Een goede blogger gebruikt meer dan 10 foto's per artikel.   
3% van de bloggers gebruikt dit.
79% van de bloggers zegt dat dit een belangrijke factor is.
76% kans score op de 100 voor verbetering.

Een goede blogger kiest de beste kop uit minstens 20 verschillende kopregels.   
1% van de bloggers gebruikt dit.
67% van de bloggers zegt dat dit een belangrijke factor is.
66% kans score op de 100 voor verbetering.

Een goede blogger schrijft dagelijks een post op zijn blog.   
3% van de bloggers gebruikt dit.
67% van de bloggers zegt dat dit een belangrijke factor is.
64% kans score op de 100 voor verbetering.

Een goede blogger Werkt samen met influencers bij schrijven.  
1% van de bloggers gebruikt dit.
50% van de bloggers zegt dat dit een belangrijke factor is.
49% kans score op de 100 voor verbetering.

Een goede blogger gebruikt minstens 2000 woorden per artikel.   
11% van de bloggers gebruikt dit.
55% van de bloggers zegt dat dit een belangrijke factor is.
44% kans score op de 100 voor verbetering.

Een goede blogger doet research naar trefwoorden en trefwoordzinnen in verband met SEO.   
20% van de bloggers gebruikt dit.
53% van de bloggers zegt dat dit een belangrijke factor is.
33% kans score op de 100 voor verbetering.

Een goede blogger doet aan betaalde promotie.   
17% van de bloggers gebruikt dit.
43% van de bloggers zegt dat dit een belangrijke factor is.
26% kans score op de 100 voor verbetering.

Een goede blogger gebruikt influencers voor promotie van de eigen blogposts.   
18% van de bloggers gebruikt dit.
41% van de bloggers zegt dat dit een belangrijke factor is.
23% kans score op de 100 voor verbetering.

Een goede blogger besteed meer dan 6 uur aan een enkel artikel.   
19% van de bloggers gebruikt dit.
38% van de bloggers zegt dat dit een belangrijke factor is.
19% kans score op de 100 voor verbetering.

Een goede blogger checkt de beschikbare analytische gegevens per artikel.  
32% van de bloggers gebruikt dit.
48% van de bloggers zegt dat dit een belangrijke factor is.
16% kans score op de 100 voor verbetering.

Een goede blogger maakt gebruik van video van een bepaalde vorm.   
25% van de bloggers gebruikt dit.
41% van de bloggers zegt dat dit een belangrijke factor is.
16% kans score op de 100 voor verbetering.

Een goede blogger maakt gebruik van een strak opgezette workflow gericht op het efficiënt produceren van blogposts.   
30% van de bloggers gebruikt dit.
38% van de bloggers zegt dat dit een belangrijke factor is.
8% kans score op de 100 voor verbetering.

Een goede blogger maakt gebruik van een bron die originele research kan leveren of doet die research volledig zelf.  
35% van de bloggers gebruikt dit.  
39% van de bloggers zegt dat dit een belangrijke factor is.
4% kans score op de 100 voor verbetering.

Dit overzicht is afkomstig uit een Amerikaans onderzoek over blogging in het algemeen, maar er is geen reden om aan te nemen dat dit onderzoek in de kunstwereld anders uit zou pakken. Opmerkelijk is, dat de topscorer overeenkomt met onze eigen ervaringen. Veel bezoekers van onze weblogs lijken veel meer plaatjeskijkers dan lezers te zijn. Veel foto's in een blog stoppen lijkt daardoor inderdaad positief te werken op de bezoekersaantallen.

Opmerkelijk is dat vaak genoemde succesfactoren als originaliteit, veel backlinks, SEO etc. niet voorkomen in dit overzicht, maar mogelijk worden deze factoren al als vanzelfsprekend gezien. Dat zijn deze aspecten natuurlijk niet. Bijvoorbeeld SEO is van groot belang om gevonden te worden via zoekmachines, zoals Google.

Het originele artikel lijkt helaas van internet gehaald te zijn, dus een link is niet mogelijk. 

Tot slot

Bloggen is beslist aan te raden voor elke kunstenaar en iedereen met een klein bedrijf. Het is een voordelige en efficiënte manier om je gedachten en ideeën met de wereld te delen. Maar het is niet aan te raden om je uitsluitend op bloggen te concentreren en de vele andere manieren en technieken om kunst te promoten volledig achter je te laten. Ga daarom regelmatig naar https://teamjetje.blogspot.com om te zien wat de verdere mogelijkheden voor de verkoop van je kunst zijn.



 LEEST U JETJE'S DAG OOK AL?


 

Meer informatie over Team Jetje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten